0345 - 680711 (Vandaag 09:30-17:30)

0 winkelwagen

Uw winkelwagen wordt geladen…

Thuiswinkel waarborg certificering


Thuiswinkel waarborg certificering Qshops Keurmerk certificering Betalen met iDeal Betalen met uw pinpas Thuisbezorgd met PostNL

Klantenservice - Retourneren en service

Terug naar de klantenservice

Indien u uw aankoop wilt retourneren, vindt u hier de procedure omtrent het retouren.

Voor de levering

Uiteraard vinden wij het jammer dat u de geplaatste bestelling wilt annuleren. Annuleren is echter zonder verplichtingen of consequenties mogelijk. U kunt de annulering telefonisch (0345-680711) of per e-mail (klantenservice@witgoedhuis.nl) aan ons doorgeven.

Vermeld bij het annuleren de volgende informatie:
1. Bestelnummer;
2. Reden van annuleren;
3. Uw rekeningnummer en tenaamstelling indien u reeds heeft betaald;
4. Een eventueel al afgesproken leverdatum.

Na ontvangst van uw mail zullen wij u zo snel mogelijk een reactie sturen over de verdere afwikkeling van uw annulering.

Na de levering

Indien u wenst te annuleren en er wordt voldaan aan de wet koop op afstand, houd dan de volgende stappen aan:

1. U stuurt een e-mail aan klantenservice@witgoedhuis.nl. Vermeld hierin de volgende informatie:
– Bestelnummer;
– Reden van annuleren;
– Is het artikel gebruikt? Ja / Nee;
– Is het artikel compleet in de verpakking? Ja / Nee;
– Wilt u het artikel ruilen tegen een ander artikel? Zo ja, welk artikel?
– Moeten wij het artikel ophalen?
– Uw rekeningnummer en tenaamstelling waarop wij u aankoopbedrag kunnen crediteren.

2. Nadat wij uw e-mail hebben ontvangen, nemen wij contact met u op om vervolgafspraken te maken over het retourneren of ruilen van uw artikel.

3. Indien u zelf voor het transport naar ons bedrijf verzorgt, dan kunt u deze adresseren aan:

Witgoedhuis.nl
T.a.v. Retouren
Lingestraat 1
4153 AZ Beesd

Houdt u er rekening mee dat wij bij een ongefrankeerde zending of eventuele schade extra kosten in rekening kunnen brengen. Indien u zelf het transport organiseert, ligt de verantwoordelijkheid van het transport bij u. Wanneer u het product retourneert, maak dan enkele foto's van de conditie van het artikel voordat u deze verstuurt.

4. Na het ontvangst van de artikelen, zullen wij deze beoordelen. Bij vragen of onduidelijkheden zullen wij contact met u opnemen.

5. Indien u heeft betaald, dan zullen wij het artikelbedrag zo snel mogelijk aan u crediteren.

Afkoelingsperiode

Herroepingsrecht

U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen.

De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het eerste goed fysiek in bezit krijgt.

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bv. schriftelijk per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen van uw beslissing de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het bijgevoegde modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. U kunt het modelformulier voor herroeping of een andere duidelijk geformuleerde verklaring ook elektronisch invullen en opsturen via onze website [www.witgoedhuis.nl]. Als u van deze mogelijkheid gebruik maakt zullen wij u onverwijld op een duurzame gegevensdrager (bijvoorbeeld per e-mail) een ontvangstbevestiging van uw herroeping sturen.

Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Gevolgen van de herroeping

Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.

Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening. Een retour zou tussen de 25 en de 75 euro kunnen kosten, afhankelijk van het producttype en de methode van verzenden. Wij kunnen tevens de goederen afhalen.

U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en het werking van de goederen vast te stellen. U mag de producten beoordelen en gebruiken zoals in een winkel ook mogelijk is. U dient het product met alle bijbehorende accessoires zo origineel mogelijk aan ons te bieden.

Kosten

Wanneer de bestelling wordt geannuleerd voordat de bestelling is geleverd, dan zijn hier geen kosten aan verbonden. Wanneer de goederen zijn geleverd, betaalt u alleen de kosten voor het retourneren. Deze kosten zijn doorgaans gelijk aan de kosten van het bezorgen. Echter, om in aanmerking te komen voor het retourneren moet u wel voldoen aan de voorwaarden zoals deze staan beschreven in onze Algemene Voorwaarden van Witgoedhuis.nl.

Concreet houdt dit in dat:

– Het artikel dient ongebruikt te zijn. U mag een wasmachine bekijken, maar er niet mee wassen;
– Het artikel is niet speciaal voor u gemaakt of aangepast.

Klachten

Bent u onverhoopt niet tevreden over onze producten of diensten en heeft u een klacht? Wij adviseren u dan om telefonisch contact met ons op te nemen via 0345 - 680711. U kunt ook een e-mail naar ons sturen via dit formulier. U mag een klacht indien over zowel een product als onze dienstverlening. Indien u een klacht indient via het contactformulier, dan krijgt u een verzendbevestiging. Wij zullen binnen 7 dagen inhoudelijk reageren op uw klacht.

Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag.

Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.

Wat wel en wat niet?

Het product is niet naar mijn verwachting, kan ik het retourneren?

Natuurlijk, wanneer u online iets besteld heeft op witgoedhuis.nl, dan heeft u recht op een zichttermijn van 14 dagen. Binnen deze 14 dagen kunt u contact opnemen met onze klantenservice. Het onbeschadigde product dient u, voor zover redelijkerwijs mogelijk, in originele staat en fabrieksverpakking samen met een kopie van uw factuur te retourneren. Het apparaat mag dus niet in gebruik worden genomen. Indien het apparaat wordt gebruikt, dan is deze vanaf dat moment uw eigendom en kan het apparaat niet meer geretourneerd worden.

Mag ik het product wel uitpakken?

U mag het product uitpakken en uittesten voor zover dat nodig is. U mag het apparaat controleren op bijvoorbeeld de juiste kleur en specificaties. U mag het product echter niet in gebruik nemen. De verpakking zal voor zover redelijkerwijs mogelijk in originele staat moeten blijven.

Retourformulier

Download hier onze Retourformulier. U kunt dit formulier invullen als u de overeenkomst wil herroepen. Zie het kopje afkoelingsperiode voor meer informatie over het herroepingsrecht.

Wilt u hier nog meer over weten? Stel gerust uw vraag per mail aan ons of bel ons op 0345 - 680711 (vandaag 09:00-20:00)

Om u beter van dienst te zijn maakt Witgoedhuis.nl gebruik van cookies. Deze melding verbergen